01 září 2007

Mé blogy slaví 25 let trvání


Píšu blogy 25 let a furt mě to eště baví...!

 

Jako penzista jsem začal někdy v roce 1995 psát povídky ze života, jen tak pro sebe do šuplíku. Času jsem měl najednou habaděj a tak jsem na psacím stroji ťukal pomalu a pracně jednotlivé příběhy z mého života  tak, jak mě napadaly. Dokud jsem žil ještě v Německu, napsal jsem 16 svých prvních povídek a tamní nakladatelství mi je okamžitě přijalo, že je vytiskne. Ilustrace jsem si nakreslil sám. Byla tu ovšem jedna komplikace, že jsem musel napřed zaplatit překlad do němčiny, což stálo skoro stejně, jako vlastní vydání mé knížky...

(Prostě: Život je malá bílá loď, která se houpá, na vlnách osudu se zmítá sem a tam, někdy se zdá, že s námi až do nebe stoupá, než pochopíme, že je to klam ***)

Šel jsem na to tedy od lesa a chtěl další příběhy vydat až po přestěhováni do Prahy, tedy v češtině, což se mi nepodařilo realizovat i když jsem jednal se 12-ti vydavatelstvími. Asi polovina z nich se se mnou jako s emigrantem vůbec moc nebavila a ta druhá polovina mi vysvětlila, že tady v Česku je více spisovatelů nežli čtenářů - takže nemají zájem...

Pak mi jeden známý poradil, abych ty věci ze šuplíku dal do Lidových novin jako blogy! Poslechl jsem ho, koupil si počítač a přihlásil se do Lidových novin o místo na jejich blogu. Začal jsem tedy na "Lidovkách" a psal jsem bez ladu a skladu o všem, co mě napadlo o čem jsem si myslel, že by to mohlo zajímat čtenáře. To, že za to nemám žádné prachy mi bylo fuk, stačilo mi, že mě to nic nestojí a že to nebude ležet ladem v šupleti. Navíc mé dva příběhy vzala  překvapivě Česká televize do »Bakalářů« a  už asi osmá repríza obou těchto příběhů, běží občas ještě do dneška. 

Takže mé blogy fungovaly na LN 10 let, ( 1997-2007), seznámil jsem se tam s celou řadou dobrých a milých kolegyň i kolegů a měl jen asi pět negativních komentátorů-kritiků, což bych vítal, ovšem tito lidé neměli v hlavách nic, kromě nenávisti a nadávek. Říkal jsem si: Čert to vezmi, dokud bude mých slušných čtenářů aspoň 10x více než těch sprosťáků, nebudu to řešit, budu je prostě ignorovat...

Po 10 letech se na scéně objevil oligarcha A.B.  noviny si koupil a nás asi 200 blogerů vyhodil. Takže jsme byli kompletně všichni odejiti a každý si svůj další osud vyřešil po svém. Já jsem si otevřel vlastní stránky na GOOGLE, kam jsem si onu větší a kvalitnější část svých blogů překopíroval, zbytek jsem vyhodil do redakčního koše...

Na Googelu jsem své blogy rozdělil do 3 podskupin, podle zaměření obsahu článků:

1. STALO SE: Mé zážitky z cestování..........(135 článků, bez fab.)

2. MT-STORIES: Vzpomínky romantické... .(142 článků, cca.30% fab.)

3. MIXED PICKLES: Věci akt. politické........(102 článků, bez fab.)

Tento systém jsem v průběhu 20 let nedodržel docela, takže dnes jsou blogy směsí všech tří. Mám tedy 380 článků, vylepšených a doplněných obrázky i hudbou...

Z 900 komentářů jsem vybral namátkou 20 jmen častých čtenářek a seřadil je abecedně, abych snad neurazil, nebo nenaznačil, komu fandím víc!   Jak vidíte, držím  se gentlemansky pravidel  slušnosti.

1. Barbora Š.          6. Helena S.           11. Michaela L.       16. Renata S.

2. Dagmare  F..      7. Jarka  S.            12. Naďa  D.            17. Suzanne D.

3. Dana  Š.             8. Lenka U.            1 3. NULI  N.           18. Svatava N.

4. EVA s v.p.          9. Lída V.               14. Petra K.              19. Viktorka L.

5. Hana Č.           10. Marcela M.        15. Radana L.          20. Zuzana Z.

Protože z různých těžko vysvětlitelných důvodů  se stalo psaní  komentářů u blogů  natolik zbytečné,  nemoderní a zastaralé, chtěl bych se rád zeptat mých hlavních komentátorek,v čem to vězí, že všechny, jako na povel přestali psát  komentáře? Je v tom snad taky ten módní virus?  Mohu to nějak ovlivnit ?

 ***)  Někdy se zdá, že moře spokojeně dříme a vtom se z nenadání bouře rozpoutá, buď s naší malou bílou lodí zakotvíme anebo s námi někde ztroskotá........   K tomu dodávám, že tento text není z mé hlavy, půjčil jsem si ho od  Skupiny Petra Altmana:  Život je malá bílá loď  

Zdravím Vás tímto srdečně, milé dámy a ozvěte se !

        Mirek31Toms@gmail.com

        September in Rain                                                                                                                                                                                  https://mirtoms1.blogspot.com 

6 komentářů:

Anonymní řekl(a)...

I have read so many content about the blogger lovers but this paragraph is truly a nice article,
keep it up.

Mirek Toms řekl(a)...

Thank You Mr.Unknown!

Mirek Toms řekl(a)...

Milá Helenko,
oba Vaše komentáře v pořádku došly, takže myslím, že nemusíte mít obavu, že jste udělala něco špat... Mirek Teď se musím ještě podívat a porovnat, co jste mi napsala v e-mailu... Mirek

Mirek Toms řekl(a)...

Milá Helenko,
oba Vaše komentáře v pořádku došly, takže myslím, že nemusíte mít obavu, že jste udělala něco špat... Mirek Teď se musím ještě podívat a porovnat, co jste mi napsala v e-mailu... Mirek

Anonymní řekl(a)...

Hey this is somewhat of off topic but I was wanting to know if
blogs use WYSIWYG editors or if you have to manually code with HTML.

I'm starting a blog soon but have no coding expertise so I wanted
to get guidance from someone with experience. Any help would be greatly appreciated!

Mirek Toms řekl(a)...

Dear friend, for me it is a mystery your WYSIWYG. I just write my blogs like a typewriter, I choose some pictures and music suitable for the content of my article and GOOGLE does the rest.